Ontmoet Sanoma
Dit is ons verhaal

Ons verhaal missie

Door middel van kwalitatieve magazines, TV, radio en digitale media biedt Sanoma haar klanten toegang tot de rest van de wereld. Via kennis, entertainment, inspiratie en educatie helpt Sanoma hen de wereld beter te begrijpen en ten volle van het leven te genieten, vandaar onze slogan:

'Get the world'

Ons verhaal visie

The Sanoma Way

The Sanoma Way staat voor de manier waarop we werken en beslissingen nemen bij Sanoma. Dit doen we aan de hand van een aantal specifieke kernkwaliteiten: Look Ahead, Share Views, Engage People en Make it happen. Deze vier gedeelde waarden bepalen niet alleen wie we zijn maar bevestigen tevens de doelen waarnaar we streven.

Ons verhaal historiek

1933

Oprichting Femmes d'Aujourd'hui

1934

Oprichting Het rijk der vrouw

1945

Oprichting Libelle N.V. in Drukkerij De Spaarnestad, Nederland

1952

Ontstaan Goed Nieuws

1964

Goed Nieuws wordt Rosita. IUM wordt deel van de Verenigde Nederlandse Uitgeversbedrijven (VNU)

1970

Magazine Rosita wordt samengevoegd met weekblad Libelle tot 1 magazine

1975

Ontstaan Story

1980

Ontstaan Flair

1990

Ontstaan Feeling

1992

Ontstaan Fit & Gezond (nu: Vitaya Magazine)

1993

Aankoop N.V. Perexma & The Press

1995

Oprichting Medialogue

1997

Oprichting Mediaxis, joint venture met Marie Claire Album (FR) en Marie Claire VOF (NL)

1998

Ontstaan Feeling Wonen/Gael Maison

2000

Ontstaan eerste mannenblad Menzo

2001

Overname door de Finse groep Sanoma, Mediaxis wordt ondergebracht in Sanoma Magazines n.v.

2002

Naamsverandering Sanoma Magazines Belgium

2011

  • Naamsverandering Sanoma Media Belgium
  • Overname SBS (VT4 en VijfTV) samen met Corelio en De Vijver. Sanoma Media Belgium wordt mede-eigenaar van SBS Belgium, Humo NV en Woestijnvis
  • Lancering website Shedeals.be (e- commerce)

2012

  • Sanoma lijft Headoffice in, een communicatiebureau gespecialiseerd in brand activation, direct marketing, customer magazines, content marketing en loyalty.
  • Zuidpoort Mechelen - de maquette
  • Oprichting eerste radiozender Sanoma Media Belgium: StoryFM

2013

  • Sanoma Media wordt Sanoma en richt het eerste TV-kanaal op: Libelle TV
  • Lancering Belgische Marie-Claire NL +FR

Activiteiten Media & Content marketing

[alt history]

Media

Hoewel de wortels van Sanoma op het vlak van print gelegen zijn, laten haar takken zich inmiddels niet meer door één medium beperken. Integendeel. Sanoma staat garant voor sterke merken die consumenten en inhoud met elkaar verbinden. Altijd en overal. Hierdoor slaagt Sanoma erin haar adverteerders marketingopportuniteiten te bieden die zo efficiënt en creatief mogelijk inspelen op hun noden.

Content Marketing

Naast haar mediaplatform biedt Sanoma haar klanten ook tal van tailor-made solutions voor de opbouw en versterking van hun eigen merken en services. De Content Marketing afdeling, bestaande uit sQills, KungFu en Head Office, staat garant voor een 360° aanbod op het vlak van brand activation, direct marketing, custom publishing, content marketing en getrouwheidsprogramma’s.

internationaal Sanoma Group

[alt about int]

Sanoma maakt deel uit van de Sanoma Group, een internationaal media- en educatiebedrijf. Op het vlak van media dient zij zowel consumenten als bedrijven en merken in meer dan 20 verschillende landen op verschillende mediakanalen, gaande van geschreven pers tot digitale media.

De educatieve activiteiten van de Sanoma Group worden in België vertegenwoordigd door Uitgeverij Van In. Uitgeverij Van In ontwikkelt leermiddelen voor kinderen, jongeren en volwassenen voor thuis en op school. Meer info over onze internationale activiteiten kan je vinden op www.sanoma.com

sanoma & maatschappij Onze waarden

Bij Sanoma geloven we dat een betere wereld begint bij jezelf. Daarnaast streven we naar een betere synergie door inspraak en overleg. Vanuit die visie peilden we naar de verwachtingen van o.a. onze werknemers, partners, aandeelhouders en klanten ten opzichte van Sanoma als bedrijf.
De volgende waarden kwamen daaruit naar voren:

Mensen

  • Zorg dragen voor onze werknemers en freelancers
  • Ontwikkelen van persoonlijke vaardigheden en opleidingen

Maatschappij en economie

  • Economische impact op de samenleving
  • Promoten van taal en cultuur
  • Samenwerkingen met NGO’s en liefdadigheidsinstellingen

Verantwoordelijk management

  • Redactionele integriteit
  • Vrije meningsuiting
  • Een verantwoord en bewust reclamebeleid

Omgeving

  • Ecologisch en bewust gebruik van materialen
  • Gecertificeerde milieuvriendelijke managementsystemen
  • Opvolging en vermindering van eigen ecologische voetafdruk

sanoma & maatschappij Pink ribbon

[alt about pink]

Sanoma bereikt via haar verschillende media 3 miljoen vrouwen in België. Daarom vinden we het belangrijk om ons steentje bij te dragen in de strijd tegen borstkanker. Sinds 2007 ondersteunt Sanoma Pink Ribbon en wendt al haar middelen aan om de problematiek rond borstkanker onder de aandacht te brengen, zowel op het vlak van preventie en opsporing als voor wat betreft informatisering.

wist je dat

  • Femmes d’Aujourd’hui in 2013 haar 80ste verjaardag vierde en daarmee ons oudste magazine is?

  • Sanoma maar liefst 72% vrouwelijke werknemers heeft?

  • Sanoma ook verantwoordelijk is voor de personality magazines rond o.a. Sergio Herman en Nathalie Meskens?

  • Sanoma in het Fins “bericht” betekent?

  • Sanoma haar eerste radiozender in de ether bracht in 2012: StoryFM?

  • Sanoma wereldwijd meer dan 10.000 medewerkers tewerkstelt?

  • Libelle NV in 1945 werd opgericht in Spaarnestad, Nederland?

    [alt about know]
  • Sanoma 48 verschillende magazines in haar portfolio heeft?