30 november 2017

Libelle & Femmes d’Aujourd’hui samenwerking met Oil & Vinegar

Om lezerstrouw te verhogen ging de consumer sales afdeling van Sanoma op zoek naar een vlotte, niet-intrusieve maar toch verrassende manier om trouwe abonnees te belonen voor hun engagement,  zonder dat daarvoor vanwege de lezer iets terug verwacht werd.

Libelle en Femmes d’Aujourd’hui verrassen iedere week haar jarige abonnees met een exclusief verjaardagsnummer mét gepersonaliseerde cover. In dat nummer wordt de wekelijkse column van hoofdredactrice Mie Van der Auwera vervangen door een persoonlijk woordje en felicitaties namens de hele redactie en ontvangt elke jarige abonnee een gepersonaliseerde afhaalbon voor een gratis flesje olijfolie van Oil & Vinegar.  Dat doen Libelle & Femmes d’Aujourd’hui 52 weken lang bij ongeveer 1.700 jarige abonnees per week.

Die zeer persoonlijke benadering werkt, want intussen wordt de redactie overspoeld met dankmailtjes voor deze leuke attentie. De jarigen zijn verbaasd en fier dat hun eigen voornaam op de cover van hun lievelingsmagazine staat te pronken en zetten “hun” persoonlijke cover dan ook spontaan op de sociale media, waardoor de actie een jaar lang viraal gaat. Een mooie manier om de trouwe lezeressen sterker te binden met het merk en te bedanken voor hun onvoorwaardelijke steun en inspiratie.

Een schot in de roos!

Dit succes is alleen maar mogelijk dankzij de goede samenwerking tussen de verschillende interne departementen en de steun van Oil & Vinegar in het bijzonder.